ه‍.ش. ۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

ثبت ازدواج موقت در مجلش شوراى ايران رای نیاورد!

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرنگار سنی نیوز از تهران : در جلسه علنی امروز مجلس ايران در جریان بررسی جزییات لایحه حمایت از خانواده!!، یک ماده دیگر از این لایحه در موردثبت ازدواج موقت در مجلش شوراى ايران رای نیاورد! ثبت ازدواج، به تصویب رسید.

براین اساس ثبت نکاح دائم ، فسخ و انفساخ آن، طلاق ،رجوع دوباره و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.

تعدادی از نمایندگان از جمله محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر خواستار ثبت ازدواج موقت نیز بودند که این موضوع با مخالفت نمایندگان مواجه شد. هرچند که موافقین این پیشنهاد از جمله زهره الهیان معتقد بودند که این کار رسمیت بخشیدن به ازدواج موقت نیست، بلکه تنها این ازدواج را نظام مند می کند.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر نیز از مخالفین ثبت ازدواج موقت، تاکید داشت که ثبتثبت ازدواج موقت در مجلش شوراى ايران رای نیاورد! ازدواج موقت، نه تنها مفید نخواهد بود؛ بلکه آثار مطلوبی برای جامعه نخواهد داشت.

در پایان پیشنهاد ابطحی در ارتباط با افزوده شدن ثبت ازدواج موقت در ماده 21 با 45 رای موافق به تصویب نرسید که رئیس مجلس به شوخی در واکنش به آن گفت: بدجور رای نیاورد!

ناگفته نماند که مسئله نكاح و ازدواج موقت يكي از مسائل پر ماجرا و مباحث بسيار جنجالياست كه امروزه پيرامون آن به گفتگو مباحثه مي‌پردازند كه پس از به كار آمدن روحانيت- در كشور ايران- هزاران كتاب و رساله درباره‌ي عقايد تشيع به رشته‌ي تحرير در آمده است- چگونه آنان اين كارها را رايج نگردانند در حالي كه آنان صاحب‌نظران و به اصطلاح روشنفكران و حاميان مذهب تشيع هستند- آنان در اين كتابها و رساله‌ها به صراحت و با بي‌حيايي كامل به زنا و فحشا و منكرات دعوت مي‌دهند و آن را جنبه‌ي شرعي داده‌اند و به نام نكاح متعه و موقت نامگذاري كرده‌اند كه درباره‌ي فضايل و ثواب آن نيز احاديث جعلي بسياري را به ائمه و پيامبر اكرم ص نسبت مي‌دهند اعاذنا الله منه- اينان براي توجيه جوانان و مادران مسلمانان دلايلي همچون:

«1» نكاح موقت جزء ضروريات ديني است.

«2» راهي به سوي نكاح دائمي و هميشگي است و . . . چنگ مي‌زنند، و چنان زياده‌روي نموده‌اند كه حرمت آن را به خليفه دوم مسلمانان اميرالمومنين حضرت عمر بن خطاب رضي الله عنه نسبت داده و او را مورد طعن و نفرين خود قرار داده‌اند، اين كلمه، كلمه‌ي بسيار سنگين و بزرگي است كه آنان آن را از دهان خود خارج نموده و آن چيزي نيست بجز دروغ و بهتان كه به خليفه دوم مسلمين آن را نسبت مي‌دهند. برادر و خواهر عزيزم و بزرگوارم جناب محمد مال الله مولف اين كتاب افترائات و تهمت‌هاي آن را كاملاً در كتاب بيان نموده و سپس به پاسخ شبهات و پرسش‌هاي آنان نيز پرداخته است وي به پاسخ دلايل بسيار مسخره و بچه‌گانه خميني كه در كتاب كشف الاسرار آن را درج كرده است نيز پرداخته است، ديدگاه حضرت عمر بن خطاب رضي الله عنه همان ديدگاه و نظريه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم است كه آن را بنا به روايات و مسانيد صحيح و درست اهل سنت و تشيع- در سال خيبر بيان نموده‌اند، سپس وي افترائات و بهتان‌هاي تشيع بر بعضي از صحابه از قبيل عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر و پدران اين دو بزرگوار را نقل و به نقد و بررسي آن مي‌پردازد و در باب سوم تحريف صريح و آشكار تشيع پيرامون توضيح و تفسير آيه: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً) (النساء: 24). مي‌پردازد، كسي كه مباحث اين كتاب را آن بابي را كه در آن به پيامدهاي ننگين و شوم نكاح موقت اشاره نموده است مطالعه نمايد. و هر برادر و خواهر شيعي را به خواندن اين كتاب تشويق و ترغيب نمايد و پس از خواندن آن مطالب و بدون هيچ‌گونه تعصب مذهبي از خود بپرسد آيا خود او براي عمل نكاح موقت راضي مي‌شود و آيا آن را براي خواهر، دختر و خويشاوندان نزديک خود جايز و تقرب الهي مي‌داند؟.....

برادران و خواهران مسلمان مي توانند كتابِ ازدواج موقت - صيغه - و پيامدهاي آن را در بخشعلمى و اجتماعى كتابخانه عقيده مطالعه نمايند.

هیچ نظری موجود نیست: